Chci začít cvičit. Co k tomu potřebuji?

Začínám nebo chci začít cvičit. Co k tomu potřebuji?

Nic, co bys doma už neměl.

Ale tahle informace ti pro začátek cvičení moc nepomůže, tak se trochu rozepíšu.

Fitness centrum

Už máš. Tvoje fitness centrum je tvoje tělo. Tvoje tělo je nejdokonalejší stroj k posilování a všechny svalové partie se dají efektivně posílit pouze s vahou vlastního těla. Nemusíš utrácet drahé peníze kvůli přístupu k izolovaným strojům. Začátečníkům jsou k ničemu.

Osobního trenéra

Osobní trenér ti pomocí tréninkových metod nastaví vhodný tréninkový plán a potom bude na tvé cvičení dohlížet a kontrolovat správnost provedení. Tohle všechno už máš na dosah v MK online fitness. Najdeš tam videa s instrukcemi, abys cvičení dělal správně. Najdeš tam tréninkové plány pro začátečníky, abys nemusel přemýšlet kolik a čeho máš cvičit, ale abys „jenom“ cvičil. Najdeš tam check list, který bude hlídat dodržování stanoveného plánu. Navíc můžeš cvičit kdykoliv a kdekoliv a nejsi závislý na druhých. A pokud budeš v koncích a nebudeš vědět jak dál, můžeš mi kdykoliv napsat na messenger nebo napsat e-mail. Možné je i osobní setkání v Hradci Králové nebo v pohodlí tvého domova. Navíc díky cvičení s vahou vlastního těla naprosto eliminuješ jakékoliv riziko zranění. MK online fitness máš nyní možnost vyzkoušet zcela zdarma. Vyzkoušíš a uvidíš.

Oblečení

Tréninkový program je situovaný pro cvičení doma, takže žádné pořádné oblečení nepotřebuješ. Pokud však nechceš cvičit úplně nahý, přijde ti vhod pohodlné sportovní oblečení. Kraťasy, tričko, případně tílko. Na domácí cvičení boty nepotřebuješ, já cvičím raději bosý.

Občerstvení

Doma nepotřebuješ sofistikovanou ultrasuper designovou láhev na vodu, stačí ti obyčejná sklenička s vodou, ze které běžně piješ.

Vybavení na cvičení

Nějaká podložka (skvěle poslouží karimatka) a ručník. Na cvičení s rameny nebo na cviky pro pokročilé budeš občas potřebovat drobné závaží. To se dá vyřešit lahví s vodou, knihami v batohu, naplněnými nákupními taškami, kanystry s vodou apod. Případně můžeš investovat pár stovek do jednoho páru jednoručních nakládacích činek, ale rozhodně to není nutnost.

Hudba

Je prokázáno, že cvičení s hudbou zvyšuje účinnost tréninku. Já si většinou pouštím z youtube do sluchátek rockovou hudbu nebo instrumentální hudbu. Někdy je však mnohem lepší ani hudbu neposlouchat a zejména na cviky pro trup, kdy pracujeme i s dechem a bránicí je dobré vnímat jenom sám sebe.

Prostor

Ideálně prostor kam si můžeš lehnout nebo stoupnout, zároveň prostor s nějakou zdí, ať se máš o co opřít. Metr ze všech čtyř stran okolo tebe je ideální, ale dokázal jsem cvičit i na nudli 2×1 metr.

Větrání

Zvol si místnost, která se dá po cvičení dobře vyvětrat.

Čas

Jeden efektivní trénink trvá 15-35 minut.

Začni cvičit zde.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů