Co potřebuješ vědět, než začneš cvičit

Přesněji řečeno mimořádný pokrok při nárůstu svalové hmoty je 700g svalů u mužů a 200g svalů u žen za měsíc, ke kterému však dochází za ideálních podmínek. Pánové, bohužel to nefunguje tak, že si pro větší motivaci vystavíte fotku Dwayna Johnsona a očekáváte, že za dva týdny budete vypadat jako on. Na takové postavě je potřeba pracovat roky. Pro někoho to může být depresivní, proto je lepší si vedle dlouhodobého cíle dát cíle konkrétní, krátkodobé a zvládnutelné. Například, přidání jedné knihy do baťohu na bicepsové zdvihy při příštím tréninku, vydrž ve statickém kliku o 5 vteřin déle než minule, týden bez vynechání tréninku nebo dokončení tréninkové programu pro začátečníky do odjezdu na dovolenou.

  • Vykašli se na váhu, je to jenom číslo. A hubni pomalu!!!

Optimální ztráta váhy při redukci tělesného tuku je 2kg měsíčně.  Proč? Protože když to půjde moc rychle, nastane tzv. jojo efekt a za pár týdnů máš zpátky původní váhu, ne-li větší. Když totiž tlačíš moc na pilu, tělo má nedostatek energie a ty máš hlad. Když máš hlad, tak je to první známka toho, že tvůj pokrok je příliš rychlý. Ideální hubnutí je takové, při kterém nehladovíš. Pak to má dlouhodobý a trvající efekt a bude konečně fungovat.

  • Tvoje tělo ví lépe než ty, jak má vypadat.

Velkou roli na výsledné struktuře tuku a svalů tvého těla hraje genetika. O Ektomorfovi, Mezomorfovi a Endomorfovi si blíže můžeš přečíst v jednom z mých dřívějších článků. Důležité je, že každý z nás je určitou kombinací nějakého typu. Na základě tělesné konstituce se nemění trénink, ten je pro všechny skupiny stejný, ale velký rozdíl je v jídelníčku. A hlavně, když budeš vědět, jaký jsi typ, zjistíš, jaké můžeš očekávat výsledky.

Začít pravidelně doma cvičit je super. Fakt. Získáš sebevědomí, díky kterému budeš úspěšnější v osobní i profesním životě. Zabiješ nudu, která je hlavním příčinou toho, že neustále uzobáváš zbytečné kalorie z misek plných brambůrků, popcornu, velikonočních zajíčku apod. Dokážeš být trpělivější a lépe se vyrovnáváš s nástrahami života. Rozpohybuješ klouby a zvládneš dovádět se svými dětmi na hřišti. Najednou přestaneš řešit „nesmysly“ a zjistíš, co je v životě důležité. Pokud je však tvým hlavním cílem shodit přebytečné kilogramy či nabrat svalovou hmotu, tak bez aplikace dietních základů to nejde. Potřebuješ získat zdravé stravovací návyky. Muži si pohlídají, aby jedli dostatečné množství bílkovin pro růst svalů, ženy jsou zas často překvapené tím, že nefungují žádné drastické diety, ale pravidelný přísun energie bez hladovění.

  • Kolik lidí, tolik chutí.

Jedna špatná zpráva: Neexistuje jedna zaručená metoda pro všechny, která vždy a všem pomůže.

Jedna dobrá zpráva: Tréninkových metod a potravin je k dispozici tolik, že si každý najde a vybere tu, která mu nejlépe vyhovuje a nejvíce ho baví.

Existuje asi 20 tréninkových metod, jak si zacvičit. Z toho minimálně polovina na tebe bude fungovat a minimálně půlka z té půlky tě bude bavit.  To znamená, že cvičení v MK online fitness ti pomůže dosáhnout tvých cílů a zároveň dělat, to co tě baví. Stejně tak existuje obrovské množství bílkovin, sacharidů a tuků. Když nebudeš chtít rýži, dáš si těstoviny. Když nemáš rád kuřecí maso, dáš si rybu. Když nechceš hrst arašídů, dáš si hrst jiných oříšku, atd.

  • Cvič všechno a nic nešiď.

Myslíš, že máš problémy se zády? Fajn, zaměř se na záda, ale cvič všechno. Chceš shodit tuk v oblasti stehen. Fajn, cvič celé tělo, protože tuk se z těla ztrácí rovnoměrně. Když budeš trénovat jenom nohy, tak sice budeš mít krásné nohy, ale nebudou přes vrstvu tuku vidět. Potřebuješ posilovat svaly na celém těle a tím pak získáš aktivní svalovou hmotu, budeš pálit více kalorií v klidovém režimu a zrychlíš metabolismus. Tím ztratíš tuk na celém těle a objeví se tvoje vypracované nohy.

  • Každá sranda něco stojí, ale…

Aktuálně jsi v bodu A – Máš nadváhu, omezenou pohyblivost, pneumatiku okolo pasu. Možná nevyhledáváš společnost, žiješ osamělým životem, přepadávají tě deprese, trápí tě úzkost a špatná nálada.

Chceš do bodu B – Máš ideální váhu, dokážeš se pohybovat bez omezení a jsi v dobré kondici. Dokonce jsi lepším společníkem pro druhé, žiješ bohatý společenský život, nekoušeš se nudou, snadno zaháníš deprese a negativní myšlenky a jsi úspěšnější ve svém osobním i pracovním životě.

Jak se dostat z bodu A do bodu B?

Zvednout se z gauče a jít něco dělat. Co k tomu potřebuješ?

Členství ve fitness centru obvykle za 900 Kč měsíčně

Osobní trenér: Balíček 10 lekcí, (předpokládejme, že to je na měsíc) 2700 Kč

Sestavení tréninkového plánu na měsíc: 500 Kč

Jídelníček na měsíc: 500 Kč

Suma sumárum:  4600 Kč/měsíčně

To je dost, co? Naštěstí mám pro tebe lepší řešení:

Zakup si členství v MK online fitness.

Měsíční poplatek za členství v klubu: 1290 Kč

Osobní trenér: Online konzultace v ceně členství

Sestavení tréninkové ho plánu: Tréninkový program již v ceně.

Jídelníček na měsíc: V případě zájmu 750 Kč/měsíc

Suma sumárum 2040 Kč.

Ani toto však nemusí být konečná cena. V členské sekci najdeš slevy, díky kterým se za balíček členství v online fitness klubu a jídelníčku dostaneš pod 2000 Kč měsíčně. Členství v online fitness klubu si můžeš zařídit právě teď na měsíc zcela zdarma na tomto odkaze.

Kromě peněz ušetříš i 5 hodin týdně, kvůli cestě do fitka a z fitka. Tréninkové plány v MK online fitness jsou totiž udělané tak, že ti k tomu stačí prostor 2×2 metry doma a podložka na cvičení. Nic víc, nic míň. Cvičíš dohromady 2 hodiny a 20 minut za týden a dostaneš se do bodu B. Maximální výsledky za minimum času. A ještě ti zbude čas na rodinu, přátelé a koníčky.

  • Najdou se lidé, kteří tě budou odrazovat

Bohužel věř tomu nebo ne, ale možná se v tvém okolí, najdou lidé, kteří nebudou sdílet tvé nadšení být nejlepší verzí sebe sama. Samozřejmě doufáš, že všichni kolem tebe tě jenom podpoří a řeknou ti, jak je úžasné, že ses rozhodl cvičit a žít zdravě. Možná se, ale setkáš s nepříjemnými reakcemi, když odmítneš čtvrté pivo na party, když po dvacáté druhé odmítneš babiččin koláč s tím, že ti dva kousky stačí nebo po oznámení kamarádům, že přijdeš na sraz o půl hodiny později, protože si chceš ještě zacvičit. Nevěš hlavu, o skutečné kamarády nepřijdeš, ale buď připraven na různorodé reakce. A připraven budeš jedině tehdy, když budeš stoprocentně věřit tomu, co děláš.

  • Nejspíš ti to změní život

Proto to také děláš, ne? Jestli nejsi připraven změnit svůj život k lepšímu, za což zaplatíš vystoupením z komfortní zóny a denním překonávání sebe sama, tak s cvičením nezačínej.

Začni svůj život žít lépe kliknutím sem.

šťastný fitness

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů