Cvičím pořád. Je to hodně nebo málo?

Klíčová otázka, se kterou se často setkávám, je:Jak často mám cvičit?

Když cvičím dvakrát za týden, má to efekt? Cvičím 6x týdně, není to málo? 🙂 Ano i takové dotazy znám.

Jak často mám cvičit?

Je vlastně úplně jedno, jestli chceš nabrat svalovou hmotu nebo zhubnout (o to se stará jídlo) nebo třeba zpevnit tělo, ale vždy je intenzivní intervalový trénink nejefektivnější tréninkovou metodou. Intenzivní intervalový trénink nastartuje tvůj metabolismus na 48 hodin, z toho mi vychází cvičení jednou za dva dny, což znamená 3-4x za týden.

Čím více cvičím, tím lépe. Nebo ne?!

NE NE a ještě jedno velké červené NE.

Svaly rostou, když odpočíváš. Jak chceš, aby ti svaly rostly, když je nenecháš chvilku na pokoji?

Chceš namítnout, že nechceš být svalnatá, ale hubenější? Tak věř tomu, že jít do boje s tukem bez svalové zásoby je jako vydat se do pouště bez vody. Čím více svalů máš, tím máš rychlejší metabolismus a tím více pálíš kalorií, i když spíš. Navíc ženám svaly nerostou tak jako mužům, takže se rozhodně nemusíš bát toho, že budeš „velká.“

Jojo, to jsem přesně já, cvičím intervalový silový trénink 3x za týden celkem hodinu a půl.

Fakt? Hodinu a půl. Tak ačkoliv si to vlastně neuvědomuješ, tak zhruba po 30-50 minutách začne tělo požírat samo sebe. Dostane se do takové zátěže, že tuky jako zásoba energie přestane být dostatečná, a začne užírat ze svalů. Nechceš přece, aby ti v poušti došla voda.

K čemu mi je běhání, jízda na kole, veslování apod.

Tyto vytrvalostní aktivity ti skvěle rozvíjí kardiovaskulární systému (rozuměj, budeš mít výkonnější a zdravější srdce), ale bývají zpravidla příliš rutinní. Pokud chceš uběhnout maraton, tak běhej, pokud chceš závodit na kole, tak jezdi na kole, ale pokud chceš shodit pár kilogramů tuku nebo nabrat svaly nebo být pohyblivější tak cvič pětatřicetiminutový intenzivní intervalový trénink 4x týdně. Při aerobních aktivitách spaluješ kalorie jenom během cvičení, ale nezvětšuješ svou aktivní svalovou hmotu. Ba co víc ve výsledku může běh i uškodit, protože místo toho, aby svaly odpočívaly a rostly, tak musí makat a nemají čas v klidu růst.

Četl jsem taky spoustu příspěvků od žen přibližně v následujícím znění:

Holky, cejtím se úplně báječně. Každé ráno jsem 30 minut cvičila doma na břicho a na nohy a pak jsem ještě odpoledne běhala dvě hodiny venku nebo na páse. Teda jako byl to boj, kolikrát jsem opravdu už nemohla, ale za ta léta dřiny a odříkání to stálo za to. Teď už mám 20 kg dole po porodu a cítím se úplně skvěle. Nesmíte to vzdávat.

Ano, dá se se přejít poušť bez vody nebo vyhrát bitvu holýma rukama.

Existují však jednodušší varianty, jak dosáhnout svého cíle než obětovat 2,5 hodiny denně, přemlouvat se k tréninku a odmítat potěšení, které nám běžný život přináší.

Níže ti zasílám ukázkové video z lekce, které ti ve třech minutách ukáže, jak získat maximální výsledky za minimum času.

Video je součástí kurzu Jak si udělat ze cvičení návyk. Celý kurz je potom k dispozici pouze registrovaným členům v MK online fitness. Registraci, můžeš zcela zdarma provést zde.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů