Jak cvičit doma

Tak nám vláda opět zavřela fitness centra a nám nezbývá než si se zdravým pohybem poradit jinak. Při víkendových procházkách s kočárkem potkávám hodně běžců a běžkyň. Jenomže ne každému se chce jít běhat do sychravého podzimního deště a počasí bude navíc čím dál tím horší. Pokud jsi navíc do teď neběhal a teď začneš, protože nemůžeš jít do fitka cvičit, je to asi jako kdyby ses rozhodnul jít hrát volejbal, protože nemůžeš jít hrát basket. Úplně jiná sportovní disciplína. Když hraješ basketbal nezlepšuješ si dovednosti ve volejbale a když chodíš běhat, neposiluješ svaly.

Ti z vás, kterým se nechce ven do ospalého počasí, hledají inspiraci na cvičení doma. Většina zadá do vyhledávacího řádku youtube.cz a „někde něco najde, podle čeho by mohla jet.“ Asi bych rozdělil cvičící videa na dvě základní kategorie.  „Hopsací“ a posilovací. Co je co a kterou zvolit?

„Hopsacími“ myslím různé aerobní aktivity spojené s lehkým posilováním. Prapůvodce všech těchto cvičení je klasický aerobik, vše ostatní na něj navazuje. Čili mám na mysli videa, kde obvykle skupina lidí kopíruje instruktorku, která tě komanduje, diriguje, směruje, motivuje a neustále při tom hopsá a předvádí ti cviky, které máš splnit. Jedná se o trénink ve vysokých intenzitách, a proto bych ho rozhodně nedoporučoval začátečníkům. Při tomto tréninku jde o to, že se tělo dostane rychle do vyšších otáček (vyšší tepové frekvence) a v této frekvenci potom posiluje. Tohle je přesně ten způsob tréninku, při kterém jde především o spalování podkožního tuku, ale bohužel často i o ztrátu svalové hmoty. Je to z toho důvodu, že tělo je obvykle v tak velkých intenzitách, že po půl hodině začne požírat samo sebe. Ztráta svalové hmoty není žádoucí při jakémkoliv cíli. Ani když tvrdíš, že nechceš být svalnatá, ale hubená. Dostatečné množství svalové hmoty ti pomáhá zhubnout a navíc udrží tvou postavu skutečně krásnou. Zatímco pokud nebudeš mít dostatečné množství svalové hmoty, budeš muset hopsat pořád, aby sis udržela hubenou postavu.

Druhou kategorii videí je posilovací trénink. Je to ten typ videa, kde obvykle není skupina ale pouze jednotlivec, který ti předcvičuje a ty cvičíš podle něj. Největší rozdíl je v tom, že čas cvičení se střídá s časem odpočinku. Například minutu a půl cvičíš a minutu a půl odpočíváš. U tohoto způsobu tréninku se méně zpotíš. To je asi hlavní důvod, proč je většina lidí k němu skeptická. Pokud se prostě máš chuť zničit tak, že pot z tebe stříká až na strop, jde to hopsací metodou rychleji. Tenhle způsob tréninku je o trpělivosti a ne nadarmo se říká, že trpělivost růže přináší. Tento způsob tréninku navíc nemusíš jet přesně podle videa. Někomu vyhovují delší pauzy někomu kratší. Proto i já ve svých video trénincích cviky vysvětlím, ukážu a potom si už každý může jet sám. Poskytují větší prostor pro tvoji kreativitu a jsou variabilnější. Spousta z vás si může říct, že nemá doma žádné náčiní, se kterým by mohlo posilovat. Žádné nepotřebuješ. Jenom své vlastní tělo, nejlepší nástroj k posilování všech dob.

Cvik zvedání nohou

Zvedání nohou

Využij tělo, jaké máš k tomu, abys získal tělo, jaké chceš.

Suma sumárum:

Jak nahradit fitko, když do fitka nemůžu.

Co děláš ve fitku? Chodíš na aerobní skupinové lekce?

Vezmi kamarádku a běžte si ven zaběhat. Pusť si doma hopsací video lekce a cvič s partou další nadšenců. Přinese ti stejný užitek jako tvoje aktivity ve fitku.

Chodíš si do fitka cvičit sám do posilovací zóny, nebo chodíš na skupinové posilovací lekce?

Najdi si video s jedním instruktorem, který ti ukáže pár cviků pro individuální trénink. Střídej dobu odpočinku a dobu cvičení, jak jsi zvyklý ve fitness.

ukázka Bulharského dřepu

Bulharský dřep

Až se zase otevřou fitness a nebude důvod cvičit jen doma, možná budeš stejně střídat návštěvu fitness se cvičením doma.

Já jsem společenský člověk, miluju tu atmosféru ve fitness a snažím se tam chodit dvakrát v týdnu. A kromě zaměstnání mám doma i rodinu, které se chci věnovat, takže navíc ještě cvičím 3x týdně 30 minut doma, protože cvičení jen dvakrát v týdnu by nemělo valný efekt.

A jak to máš ty? Napiš do komentářů.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů