Jak cvičit, když se citíš unavený

Právě poslední opakování na samé hranici tvých možností dává svalům ten správný impuls k tomu, aby rostly. Kulturisté s nadsázkou říkají, že vše ostatní před tím je jenom rozcvička. Protože se pořád snažím o nárůst svalové hmoty, jal jsem se držet jejich rad a každé cvičení jel až na „krev.“ Z toho plyne moje dnešní doporučení.

Nechoď, až na samou mez příliš často jinak dojde k vyhoření.

Protože sportuji od mala a překonávání sebe sama je pro mě na denním pořádku a také protože vím, že 90 % cvičení je jenom o hlavě, hodil jsem vždycky ještě jedno až dvě pomalá silová opakování v momentě, kdy můj mozek vyslal do těla signál „už nemůžu.“ Ano tato metoda je dobrá, pro nárůst svalové hmoty a pro překonávání sebe sama, které ti dodá sebevědomí v běžném životě. Nesmí se však aplikovat příliš často.

Poslední takový silový trénink jsem měl minulou středu a cítil jsem se bez energie. Cvičení člověku dodá energii, i když ho bolí svaly. Já však cítil, že svaly jsou těžké a tuhé a neměl jsem energii dělat téměř nic. To není princip cvičení.

Dal jsem si proto týden pauzu a další trénink jsem měl až za šest dní v úterý. Ten trénink byl opět silový, ale ubral jsem zátěž a soustředil jsem se na perfektní provedení každého cviku i za cenu toho, že „uberu.“

Opakuji to pořád dokola „perfektní provedení upřednostňuj před zátěží.“ Je dobré si to čas od času připomenout. Zvláště po několika týdnech či měsících cvičení, kdy už člověk jede cviky automaticky, bez přemýšlení. Typickým znakem přetrénování je zastavení postupu, chronická únava, snížená motivace, častá zranění, nebo zvýšení tělesné tepové frekvence po ránu.

Před tím než začneš provádět jakýkoliv cvik, ujisti se, že máš rovná záda, styčné body jsou správně zakotvené do země a tvoje tělo je aktivní. Mít aktivní tělo, znamená, že když do tebe někdo strčí v jakékoliv pozici, nespadneš.

Někdy je potřeba k velkému kroku vpřed udělat malý krok vzad. Mysli na to, až zase půjdeš znovu cvičit.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů