Jak (ne)zhubnout poslední tři kila

Nedávno jsem četl článek, jak zhubnout poslední tři kila. S článkem se v podstatě ztotožňuji.

Pojednává o tom, že sis dala za cíl zhubnout určité množství kilogramů, podstatnou část už jsi zvládla, ale k dosažení daného cíle ti chybí ještě zhubnout tři kilogramy. Aktuálně nastavený trénink, který máš, pouze s vahou vlastního těla už na poslední tři kila nezabírá, a tak doporučovali začít zvedat železo a těžší váhy. V podstatě se s tím ztotožňuji. Krátký intervalový trénink s těžšími váhami společně s vyváženou stravou opravdu zabere, ale mám jednu V E L I K Á N S K O U podmínku.

Všechny cviky se železem dělej až po té, co alespoň 10 týdnů trénuješ s vahou vlastního těla a dokážeš správně nastavit tělo a udržet pevný trup. Zároveň si zodpověz jednu důležitou otázku.

PROČ?

Dám ti jednoduchý příklad. Žena, ročník narození 1980, výška 175 cm, váha 85 kg. Neberu teď v potaz, poměr tuku svalů a vody. Žena si dá za cíl váhu 67 kg, to znamená zhubnout 18kg. To znamená z lehké nadváhy se dostat na ideální (zdravou) váhu. Začne cvičit s MK online fitness doma s vahou vlastního těla a dodržovat správný jídelníček. Aby byla váha trvale udržitelná, nesmíme tělo vystavit přílišnému šoku, takže ideální úbytek váhy je 2,5 – 3 kg měsíčně. Zpočátku jde úbytek rychleji, postupem času stále pomaleji.

Za 7 měsíců se dostane na 70 kg, ale níže už to nejde. A já se ptám.

Jak se cítíš?

Cítíš se dobře? Máš více energie? Máš dobrý pocit ze sebe sama?

Opravdu je pro tebe tak smrtelně důležité se dostat na vytoužených 67 kg?

Kdyby ti někdo před rokem, kdy jsi vážila 85 kg, řekl, že za rok budeš vážit 70 kg, věřila bys mu?

V tuto chvíli bych se spíše ptal na poměr tuků, svalů a vody. Ženě kolem 40 let by neměl tuk klesnout pod 15% a procento svalů by mělo být někde mezi 25-35 %.

Ale je ještě jedna mnohem důležitější věc, než jsou všechna čísla, která tu padla.

TY.

Ty a tvoje tělo. Tvoje tělo ví nejlépe, jak má vypadat a co je pro něj zdravé. Pokud máš funkční a zdravé tělo, pokud jsi za poslední rok získala více energie do života, netrápil bych se těmi posledními třemi kily.

Mnohem lepší je cvičit s radostí a nadšením, plnit stanovené tréninkové plány a dát si za cíl zvýšení obtížnosti určitých cviků. Neupínej se na poslední tři kila, buď se podaří je shodit, nebo ne.

Obrať svou pozornost z výsledků na činnost.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů