Jak ti pravidelné cvičení pomůže zbavit se stresu

Stres je dobrý sluha, ale špatný pán. Díky stresu jsme výkonnější, stres nás pohání kupředu a díky němu jsme stále naživu. Zároveň nás může stres ubíjet, brzdit a v konečném důsledku i zabít. Spousta z nás potřebuje přiměřený stres k tomu, aby dosahovali lepších výsledků v práci. Je to přesně ten pocit, kdy jsi nervózní, když máš mluvit před skupinou lidí nebo vyřídit nepříjemný telefonát. Přiměřená obava a strach z toho, že to špatně dopadne, v tobě probouzí pokoru, díky které dokážeme podat lepší výkon. Stres v tobě taky probouzí strach a někdy je ku prospěchu věci. Neskáčeme ze čtvrtého patra paneláku, protože máme strach, nepřecházíme dálnici za plného provozu, máme strach. Je to stres a z něho pramenící strach, díky kterému žijeme.

A jak udržet stres ve stabilní míře? Jak si udržet tu správnou hladinu stresu, která nás nakopne vpřed, ale neublíží nám? A jak s tím souvisí cvičení?

Posilování s vahou vlastního těla pomocí mého online programu je činnost dobrovolná. Nikdo tě do ní nenutil, je to v podstatě tvůj koníček. Tím, že věnuješ 2,5 hodiny týdně činnosti, která je tvůj koníček, můžeš hlídat hladinu svého stresu. Například tě naštvali v práci, s partnerem jste se pohádali a tvoje hladina stresu se začíná zvedat. Cvičením můžeš uklidnit své tělo a svou mysl. Ve stresu je podstatná část krve koncentrována do té časti mozku, kterou ovládá stres a strach. Při cvičení se většina krve přesune do svalů, tak aby mohly zvládat zátěž, kterou jim nastavíme. Tím pádem už nezbyde dostatečné množství krve, které by mohlo zásobovat mozek, aby rozvíjel svůj stres dalšími negativními vizualizacemi a myšlenkami.

To je sice hezké, ale i při cvičení jsi neustále naštvaný a vzteklý.

Je to jednoduše pouze o tom, jakými činnosti aktuálně zásobuješ své tělo. Pokud tvoje svaly nejedou naplno, například cvičíš na 70%, je ještě spousta energie na rozvíjení negativních myšlenek. Pokud však přidáš zátěž, rychlost nebo frekvenci, tvoje cvičení už probíhá na 100% a další negativní myšlenky se nedostaví.

Zároveň se dostaň do flow. Stav flow je stav naprostého soustředění mysli na danou činnost, kterou právě děláš. Když třeba děláš dřep, vnímej svoje nohy, dělej dokonalé provedení, vnímej každý sval, který zabírá. Pomalu jdeš do dřepu, postupně se více zapínají stehenní svaly, v dolní fází napočítej do tří, a při hlubokém výdechu jdeš pomalu nahoru. Začni vnímat stehenní svaly, začni vnímat hýžďové svaly, začni vnímat své tělo a svůj dech. Vnímáš jenom sebe a nic jiného. Poznáváš pohyb, zjišťuješ, jaké všechny svaly musíš zapojit. Hraješ si s pohybem svého těla, poznáváš jeho limity. Máš radost a potěšení z pohybu, pohyb tě baví, cvičení tě baví. Jsi ve flow. Nevnímáš nic jiného, hladina stresu se snižuje.

Kromě toho při pravidelném cvičení se vylučuje v našem těle látka zvaná endorfin – neboli hormon štěstí. Tento hormon se uvolňuje do mozku a pomáhá ke zmírnění psychického stresu.

Díky pravidelnému cvičení budeš mít větší sebevědomí, budeš lépe zvládat nástrahy běžného života a díky udržování přiměřené hladiny stresu budeš šťastnější ve svém osobní i pracovním životě.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů