Jak začít cvičit core, když tě bolí bedra

Prosím o doporučení nějakých cviků na posílení středu těla. Nejsem schopna cvičit téměř žádné cviky na břicho, ani core cvičení, protože mě přitom neskutečné bolí bedra. Tak jestli máte někdo zkušenosti a nějaké cviky pro takový bolístky, tak budu moc vděčná.

Nemám rád výraz typu core. Co to vlastně je core? V překladu to znamená jádro, něco co je základem všeho. Já raději mluvím o hluboce uložených svalech v oblasti trupu. Jsou to svaly, které mají na starosti držení těla a jeho správnou funkci. Vlastně bych bez správného posílení těchto svalů ani nezačínal cvičit. Je to, jako kdyby ses rozhodl běžet maraton bez jakéhokoliv tréninku.

Všechny cviky, které ti v MK online fitness ukážu, jsou s aktivním držením těla. Aktivní držení těla je takové, že když do tebe někdo strčí, ty nespadneš. Dobře rozvinuté svaly trupu dělají trénink maximálně efektivní a pomáhají ti při jakékoliv aktivitě. Běháš, jezdíš na kole, hraješ si s dětmi, chodíš do schodů mnohem snadněji než dříve. Pojďme se teď podívat na cviky na trup pro začátečníky.

Zvedání kolen

Zvedání kolena

Postav se s nohama u sebe a předpaž. Zvedni pravou nohu, až se koleno dotkne pravé ruky. Pohyb dělej pomalu, 5 vteřin nahoru a pět vteřin dolů. Trénuješ stabilitu, rovnováhu a balanc a tím posiluješ svaly trupu.

Král bláznů

Jenom se postav na jednu nohu a stůj. Moc lehké? Postav se na jednu nohu a zavři oči. Víc? Postav se na jednu nohu zavři, oči a zvedni hlavu ke stropu. Výzva? Postav se na jednu nohu na polštář, zavři oči a zvedni hlavu. Když zvládneš i tohle, můžeš kapitolu pro začátečníky přeskočit.

Římský mrtvý tah na jedné noze

Římský mrtvý tah na jedné noze

Římský mrtvý tah na jedné noze

Postav se s nohama u sebe. S rovnými zády udělej předklon, tak že hlava dělá co největší kruh a prsty pravé ruky se dotknou prstů u levé nohy, zároveň pravá noha jde dozadu nahoru. Potom to samé naopak.

Kop mezka

Cviky na core

Cvik na Core

Klekni si na všechny čtyři. Pomaličku zvedej pravou nohu a levou ruku a potom pomaličku zpátky, to samé naopak. Moc těžké? Zvedej jenom jednu nohu dozadu a střídej pravou a levou. Nespěchej, celý pohyb nahoru a dolů může trvat až pět vteřin.

Kop mezka

A spousta dalších cviků….

Chceš vědět více? Napiš níže své telefonní číslo a já ti poradím jak na silný trup.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů