Jak začít hubnout, když mám obezitu

Mám 114 kg, 170 cm, jsem pořád unavená, mrzutá a nic mě nebaví, nevím, jak mám překopat hlavu. Do všeho bych se pustila po hlavě, ale vydrží mi to maximálně 2 dny.

Na začátku se pojďme pustit do řečí čísel. Při této váze, výšce a věku 35 let je náš BMI index na hodnotě 39,40. Nacházíme se v obezitě druhého stupně, ale je to jenom malý kousek od obezity třetího stupně. Ač to říkám nerad (protože neustále propaguji význam cvičení před jídelníčkem) v tomto případě je nutné nejprve začít u stravy. Cílem je udržování kalorického deficitu (sníst cca o 500kcal méně než vydám) při přijmutí vyváženého množství makroživin (sacharidy, bílkoviny, tuky). Takový jídelníček si bez odborných znalostí sám nesestavíš, ale mohu ti s ním pomoci. Pokud jsme na začátku změny, je pro nás striktní dodržování jídelníčku příliš velké sousto, proto mám základní doporučení:

  • Vysadit slazené limonády a pít převážně obyčejnou vodu.
  • Vysadit běžné pečivo a jíst pouze celozrnné.
  • Nehladov a nepřejídej se.
  • Jíst pravidelně 5x denně ve stejný čas.
  • Rozumný úbytek váhy je 0,5 kg za týden, tak na to mysli, až si budeš stanovovat reálné cíle.

Jak začít cvičit?

Znovu připomínám, začni pouze jídelníčkem, ať toho není na začátek moc. Po prvním měsíci můžeš přidat lehké cvičení. Jsem spíše pro posilování než pro kardio, protože posilování je efektivnější způsob spalování tuků než kardio cvičení. Začni nejjednodušší formou kliků, dřepů či výpadů a nějaké přítahy k tomu.(Ukázka a vysvětlení pro úplně začátečníky zde) Začni každý cvik 3×8, příště dej 3×9 a pomaličku navyšuj. Maximální počet opakování bych dal 3×12, potom už zvyšuj obtížnost.

Většina lidí po velice krátké době cvičení vzdá a je to z důvodu stanovení příliš vysokého cíle, příliš nízkého cíle nebo nedostatečné inspirace ke cvičení. Nejdůležitější je cvičit kvůli sobě. Ať už je impulsem pohled do zrcadla, partner, manžel, děti, zdraví, atd.

Cvičím kvůli sobě, protože (doplň cokoliv).

Důležité je, aby ve tvé motivační řeči zazněla věta „Cvičím kvůli sobě.“

Úplně prvním krokem je udělat si ze zdravého životního stylu návyk. Jak na to ti ukáže tento kurz.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů