Jak získat pevnou vůli

„Počítám si kalorie a mívám často problém, že to přepísknu. Chodím na brigádu prodávat pečivo, kde jsou i sladkosti a často se neudržím. Doma se mi to nestává, nevíte někdo, co s tím.“

Mít pevnou vůli, to je vše.

Jenže to se jednodušeji řekne, než udělá, takže si pojďme dát malý návod na to, jak si pevnou vůli vytvořit.

Máš nějaký jídelníček nebo i stravovací návyk, jenže ti to vždycky zkazí tvoje nepevná vůle. Neplánované jídlo si obvykle bereš kvůli jednomu z následujících důvodů:

  • Špatně nastavený jídelníček a tělu chybějí některé živiny (cukry).
  • Máš více pohybu, než se kterým počítá tvůj jídelníček a tělo vyžaduje více.
  • Jsi ve stresu, ve kterém tělo vydá více energie než za běžných okolností a vyžaduje doplnění.
  • Nudíš se (nejsou zákazníci na prodejně) a tak si dáš něco „malého“ na zub.

Pokud se ti podaří vyvarovat se výše zmíněným situacím, máš z poloviny vyhráno. Pokaždé když si vezmeš nějaký pamlsek, zkus se zamyslet, ze kterého z těchto důvodů to může být. U slečny v pekárně bych si skoro vždy vsadil na nudu. Pokud jsi přidal jednu náročnou pohybovou aktivitu navíc a nedoplnil protein, může to být zvýšenou fyzickou aktivitou. Z vlastní zkušenost však mohu říct, že ve třech čtvrtinách případů, lidé sáhnou po pamlsku, protože se nudí.

A jak je to s pevnou vůlí pro cvičení?

Princip je podobný, avšak proto, aby nám skončili výmluvy typu „nemám čas“ „bolí mě záda“ „začnu zítra“ „nemám podložku“ „nevím jakou hudbu si pustit“ „nemám náladu“ a podobně, potřebuješ vědět mnohem více. Potřebuješ inspiraci.

Zkus si položit zásadní otázku „Proč začínám cvičit?“

Vezmi si papír a tužku a napiš si své důvody proč. Pomůžou ti k tomu, abys zaměřil svou pozornost a energii na své priority. Tvé důvody ti taky pomůžou lépe odpovědět na otázku jak často cvičit a jaké cviky cvičit a zjistíš taky, co ti brání v tom, abys dosáhl svého cíle. Když budeš mít jasně zodpovězenou otázku proč, vnější vlivy tě nebudou rozptylovat.

Klíčové je stanovení realistického očekávání v souladu s tvým cílem. Nadělila-li ti příroda dlouhé štíhlé kosti, a ty chceš mít do měsíce postavu kulturisty, dostaneš se do fyzického stresu a i při přemíře snahy dojde k vyhoření a cvičení vzdáš.  A dopadneš jako více než polovina lidí, kteří vzdají fyzickou aktivitu do půl roku od začátku. Jestliže jsi od pánaboha dostal mohutný hrudník a atletickou postavu a tvým cílem jsou pevné, nikoliv velké svaly, bude tě to nudit a cvičení taky vzdáš. Klíčové je stanovit si náročné a realistické cíle.

  • Máš jasnou vizi, na které ti hodně záleží?
  • Chceš změnit současný stav svého života a vytvořit něco, o čem si dosud necháš jenom zdát v nejtajnějších snech?

Vdechni této vizi život.

Těch nejlepších výsledků dosáhneš, když budeš mít radost ze cvičení a potřebu změnit své tělo.

Představ si, jak bude vypadat ideální stav tvého života, kterého se snažíš dosáhnout. Zaměřuj se na to, co chceš a ne co nechceš.

ŠPATNĚ DOBŘE
Chci se zbavit pneumatiky okolo pasu Chci mít pevné břišní svaly
Nechci být tak nemotorná Chci být pohyblivější
Chci, aby mě přestalo bolet koleno Chci mít pevné vazy v koleni
Nechci být ve fitku všem pro smích Chci být vzorem pro okolí
Nechci být tlustá Chci mít hezkou postavu
Nechci se stydět do plavek Chci mít pěkný zadek do plavek
Cvičí všichni, tak bych měl asi taky Cvičím kvůli sobě

 

Využij pro nastartování změny to nejlepší, co v tobě momentálně je.

Jsi ranní ptáče? Cvič ráno.

Jsi noční sova? Cvič večer.

Jsi kreativní? Nech si sestavit tréninkový plán a neboj se dělat dílčí změny.

Jsi otevřený extrovert? Pověz ostatním o svém plánu cvičit a cvičte spolu, sdílej své zážitky a dojmy, zaplav sociální sítě a pochlub se.

Jsi spíše mlčenlivý introvert? Využij svou disciplinovanost pro perfektní dodržování tréninkového plánu a pečlivě si zapisuj své výsledky.

Využij své silné stránky pro dosažení svého proč a nad pevnou vůlí nebudeš muset vůbec přemýšlet.

Přijde sama.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů