Jaká je nejlepší verze sebe sama a jak ji vytvořit?

Popravdě řečeno, každý může mít tělo, jaké chce. I profesionální kulturista, který se stal mistrem České republiky a zúčastnil se Mr. Olympia má dlouhé štíhlé kosti, rychlý metabolismu a nemá předpoklady k tomu, aby nabíral svalovou hmotu. Jenže pokud nutíme naše tělo do něčeho, do čeho není stavěné, tak už zbytečně riskujeme své zdraví a ve výsledku na to spíše doplatíme.

Dovolte mi malý příběh. Od malička přes pubertu až do dospělosti jsem vyrostl na 197 cm. Mám dlouhé štíhlé kosti a rychlý metabolismus. A přes deset let jsem dělal aktivitu, pro kterou bylo moje tělo stvořené. Silniční cyklistiku. Miloval jsem jízdu do kopců, protože v nohách mám sílu a vršek těla lehký. Od dětství se mi však smáli, že jsem jako vyžle. Využil jsem to, kvůli čemu se mi ostatní smáli k tomu, abych byl nejlepší verzí sebe sama v oblasti, kde bude moje tělo výhodou. Nejdůležitější v tuto chvíli byl postoj, kdy jsem se rozhodl mít rád své tělo jaké je a využít na maximum jeho výhody. Postupem času jsem objevil TRX a pomocí každodenního cvičení se mi podařilo svalovou hmotu zpevnit. Už se mi nikdo nesmál, že jsem vyžle, naopak při pohybu na veřejném koupališti, jsem byl pyšný na své tělo, které nedosahoval objemů kulturisty, ale bylo vyrýsované. Po nějakém čase jsem začal cvičit s vahou vlastního těla. Postupně se zvyšuje můj objem svalové hmoty a svaly se ještě více zpevňují.

Jako ektomorf vím, že to nejlepší, co mohu pro svoje tělo udělat je, že ho zpevním, ale každé kilo svalového objemu si budu muset poctivě vydřít. V podstatě, to co sním, ihned spálím. Ektomorfové těžko cíleně přibírají. Já vím, že pokud bych chtěl mít objemy kulturisty, musím naprosto vysadit jakékoliv kardio a sníst 1,5 g bílkovin na půl kilogramu váhy. Při mé váze 88kg to znamená 264 gramů bílkovin denně, což je pro představu 1,3 kg hovězího libového masa. K tomu navíc, každý den sníst o 500-1000 kalorií více než je můj energetický výdej za daný den, což je přibližně nějakých 4-5 tisíc kalorií. Je to dvojnásobek běžného příjmu průměrného muže. Opravdu jsem to zkoušel. Běžnou stravou i doplňky stravy, ale bylo mi potom jednoduše zle z přejedení. Zvládnul jsem to tři, čtyři dny za sebou, ale potom už jsem jídlo nechtěl ani vidět. Navíc je hodně časově náročné, jíst několikrát denně velké porce. Tělo řeklo dost. Teď jím pořád hodně, ale tak aby mi nebylo zle, a doplněk stravy používám jenom jeden po tréninku. Cítím se dobře a jsem na sebe a svoje tělo pyšný.

Pokud jsi mezomorf, tak ti upřímně blahopřeji, máš nejlepší předpoklady k budování kvalitní svalové hmoty. Většina modelů, které vidíte vyfocené do půli těla, jsou mezomorfové. Když budeš jako mezomorf cvičit stejně poctivě stejnou tréninkovou jednotku s ektomorfem a endomorfem, budeš mít nejlepší výsledky. Kvalitní silový trénink s pravidelnou kvalitní stravou ti poměrně rychle přinese kýžené výsledky.

Endomorf je přesný opak ektomorfa. Nabírá více svaly, ale s nimi nabírá také tuk. Endomorf si musí hlídat jídelníček stejně jako ektomorf, ale zatímco ektomorf si hlídá, aby toho nesnědl málo, endomorf si hlídá, aby toho nesnědl moc. Pokud jsi mezomorf očekávej zpevnění svalů, tak jako u všech tipů, ale vyrýsovanost jako taková se objeví nejspíše až nakonec. Nejprve přijde zlepšení stability, potom dobrý pocit z lepší kondice a vyrýsovaná postava čeká v závětří.

Navazuji na jeden z bodů v mém ebooku a na videokurz jak si ze cvičení udělat návyk, kde jsme se bavili o přehnaném očekávání. Takže co můžu čekat řekněme při 10 týdnech trénování?

  • Ektomorfům se rychle objeví vyrýsované svaly, tělo bude pevnější
  • Mezomorf uvidí výsledky okamžitě. Zejména muži začnou již po 14 dnech mého online fitness programu navyšovat objem svalů a budou okamžitě cítit pevnou postavu
  • Endomorf bude během prvních deseti týdnů určitě cítit zpevnění postavy a bude se mu lépe pohybovat v běžném životě. Na výsledky viditelné na první pohled v zrcadle bude muset mít trošku více trpělivost a hlavně vůle pro striktní dodržování jídelníčku.

Dobrá zpráva je, že většina z nás je kombinací více typů a při dodržování online fitness programu a zdravého stravování se dříve nebo později dopracuješ k nejlepší verzi sebe sama.

Na obrázku vidíte ženy všech tří somatotypů. Vypadá snad některá z nich nevzhledně?

Mít takové tělo je i ve tvých silách a možnostech.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů