Je dobré cvičit při nemoci?

Pravidelným cvičením zlepšujeme svoji imunitu. Posilujeme náš kardiovaskulární systém, naše srdíčko je výkonnější a dokáže si lépe poradit s různými bakteriemi a bacily. Ti z nás co žijí aktivně, nejsou nemocní 10x ročně, ale třeba jednou za dva roky. Tak či tak, se nemoc čas od času nevyhne nikomu z nás.

A co tedy dělat když nás napadne, chřipka, angína, rýma či jiná nemoc?

Cvičit či necvičit?

Odpověď je zdánlivě jednoduchá a složitá zároveň.

Dej na svoje vlastní pocity.

Jednoduchá v tom, že stačí poslouchat svoje tělo. Každý si přece řekne, „no když mi není dobře, tak prostě necvičím.“ Dej si jenom pozor, zejména pokud s tréninkem začínáš, aby to však nebyla jenom výmluva, jak se tréninku vyhnout.

Jenomže najít tu hranici mezí výmluvou a nemocí je ta těžší stránka odpovědi. Já osobně používám, jako první ukazatel tělesnou teplotu. Když si naměřím teplotu přes 37 stupňů, tak nad ničím nepřemýšlím a nasadím odpočinkový režim, pořádně se vyležím, vypotím a necvičím. Když teplotu nenaměřím, zkusím si představit, že cvičím a co to se mnou dělá. V tuto chvíli se více hodí nějaký lehčí kardio trénink než posilování. Lehký běh, jízda na kole, svižná procházka, apod. Zkrátka něco, u čeho ti stoupne tepová frekvence, a díky tomu uvolníš ucpaný nos. Pokud se do takových hrátek pouštíš v zimě, přibal jednu vrstvu oblečení navíc.

Jak se vrátit do tréninku po nemoci?

Jestliže jsou všechny příznaky nemoci pryč je na čase se zase vrátit do plné parády. Ovšem jeden velký pozor.

Nepřepal to, jinak se zase vrátíš do stavu nemocných.

Zkus začít na stejné úrovni, kde jsi skončil. Když už po pár cvicích uvidíš, že to je na tebe moc, tak hned uber jeden stupeň obtížnosti. Když uděláš malý krok zpátky, znamená to velký krok vpřed do budoucna. Můžeš snížit sklon u kliku, snížit počet opakování, prodloužit dobu odpočinku, zrychlit tempo a zároveň snížit sklon. To všechno jsou možnosti jak okamžitě během tréninku ubrat na obtížnosti. Když zvládneš pokračovat ve stejné úrovni, kde jsi skončil, tak blahopřeji. Pro jistotu si na té úrovni dej o jeden trénink navíc, než budeš pokračovat dál.

Tak Ti přeji hodně zdraví, čistou hlavu a spoustu síly.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů