Je důležitější pravidelně cvičit nebo zdravě jíst?

dvojice cvičí

Neustále vedu diskuze na téma, zda má větší vliv na formu postavy strava nebo cvičení. Moc rád bych ti dal jednoznačnou odpověď, ale jednoznačná odpověď neexistuje.

Je to individuální a záleží především na genetice každého člověka. Já osobně si život bez cvičení neumím představit, ale znám hodně lidí (zejména žen), které zhubly jenom díky změně jídelníčku.

Jaké máš cíle?

Je tvým jediným cílem vypadat lépe? Pak ti opravdu stačí upravit jídelníček (ale cvičením ztrátu kilogramů podpoříš).

Chceš být pohyblivější, zdravější a mít více energie do života? Bez cvičení to nepůjde (a s kvalitní stravou to půjde snadněji).

Já cvičím, protože mě to baví. Díky cvičení dokážu lépe zvládat negativní situace v životě, cvičení je výborná prevence na depresi, stres, úzkost, netrpělivost či nervozitu. Cvičení ti také vyplavuje endorfiny do mozku. Tenhle pocit štěstí a celkové fyzické, duševní a mentální rovnováhy ti kvalitní strava nedodá. Cvičení se nedá ničím nahradit.

Najít si čas na krátké pravidelné cvičení by měl každý. Jsem přesvědčený o tom, že kdyby každý člověk na této planetě cvičil alespoň 15 minut 4x týdně nerutinní tréninky, budeme žít v lepším světě.

Pokud máš za cíl zhubnout nebo nabrat svalovou hmotu, budeš cvičit. Dokonce budeš cvičit stejný tréninkový program. Svalovou hmotu potřebuješ pro rychlý a efektivní metabolismus, který pomáhá redukci tuku. A právě strava ti určuje cestu za tvým cílem. Pokud chceš nabrat, sníš o 500 až 1000 kalorií více, než denně vydáš. Pokud chceš zhubnout, sněz o 250-750 kalorií méně, než denně vydáš. Pro oba případy platí, že bys měl sníst cca 1,5 g bílkovin na půl kilogram své cílové váhy. (Pokud je má cílová váha 65 kg, měl bych denně sníst 195 g bílkovin, což je cca 780 kalorií). Zbytek by měl být půl na půl tuky a sacharidy.

Resumé:

Jestliže hledáš ve svém životě více trpělivosti, klidu, harmonie, pochopení, sebevědomí, zábavy a uvolnění či chceš mít lepší pohyblivost těla nebo nabrat svaly – určitě cvič.

Jestliže chceš pouze shodit pár kilogramů – bude ti stačit kvalitní jídelníček navržený nutričními specialisty, ale pouze za podmínek striktního dodržování. Budeš však bez endorfinů a pevného funkčního těla.

Pro zdravý život bez deprese, špatných nálad, úzkostí, s více trpělivost, klidu, pohody a štěstí pravidelně cvič a zároveň se nauč jíst kvalitní zdravou stravu postavenou na dietních základech.

Zde se dozvíš jak na to

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů