Nenech rutinu zkazit tvé sny

Poprvé jsem do fitka vlezl v sedmnácti letech. Měl jsem pocit, že cvičení ve fitku bude mít lepší výsledky než neustálé běhání na fotbalovém hřišti. Byl tam chlap sympaťák na recepci, co mi jen tak sám od sebe dal tréninkový plán.(Teď mi dochází, že dneska byste jen tak tréninkový plán zadarmo nedostali). Nejdříve jeden, který jsem cvičil asi měsíc dokola a potom je rozdělil na A a B (a furt za to nic nechtěl) a tyhle dva jsem pořád střídal.

Nejprve mě bavila ta změna, později mě rozčilovala ta rutina.

Foto z JeštěduZačal jsem si sám dělat změny, zůstal jsem u svalové skupiny, ale našel jsem si ve fitku podobný stroj. Pak jsem vlezl na kolo a dobrých 12 let jsem jezdil hlavně na kole a posilku měl v zimě jako přípravu na kolo. Furt ty samé dva tréninky dokola.

Před pěti lety jsem objevil TRX. Úžasná změna.

Zase jsem na první rok cvičil ty samé čtyři tréninky pořád dokola. Pak už mě to přestalo bavit, tak jsem kombinoval různé cviky a varianty, ale trochu se mi v tom začal ztrácet systém. Je to asi rok, co jsem odložil i TRX a cvičím s vahou vlastního těla. Hnala mě k tomu především úspora času. Teď mám tréninkový plán, který cvičím 4x za týden. Rozdělený na tah, nohy a hýždě, tlak a trup. Prvních šest týdnů jsem měnil tréninkové metody. Další čtyři týdny jsem opakoval dokola tréninkové metody a přidával nové cviky. Pak jsem jel znovu původní tréninkové metody s těžšími cviky a

TRX trénink

pak jsem měl jet zase čtyři týdny kombinaci tréninkových metod a pár nových cviků.

Musel jsem se do tréninku přemlouvat a přemýšlel jsem proč.

Došlo mi, že se na trénink netěším, protože se z něj začíná stávat rutina. Nudná, pořád dokola opakující se rutina.

Milujeme pestrost, kombinace, varianty. Pracovat se dá s obtížností, tréninkovými metodami i rychlostí.

A tohle všechno držím v nějakém systému.

Ten systém jsou 4 tréninky týdně, každý na jinou oblast. Ten systém je i tréninková metoda. Aktuálně jedu intervalové tréninky, protože chci zvýšit svou maximální sílu, abych zvětšil svalovou hmotu. Když nemám 35 minut čas, ale jenom 15 minut dám si tabatu, protože je ve vysoké intenzitě.

Tou pestrostí jsou cviky. Tlakových cviků znám 29, z toho 16 jsou kliky na různé způsoby. Při skladbě tréninku začnu vždy tím nejtěžším a postupně jedu jednodušší cviky. S tím, že na závěr mám možnost cviky „podržet“ a svaly dodělat až do selhání. Právě ta poslední dvě opakování rozhodnou o tom, jestli mozek pošle do svalu signál s požadavkem na větší sílu. Obtížnost je sklon u každého cviku, knihy naložené do baťohu.

Rychlostí je pomalý dřep, nebo výdrž ve spodní fázi kliku 2 vteřiny.

Hluboké klikyMK online fitness dostaneš na prvních deset týdnů tréninkový plán pro začátečníky. Potom si můžeš pomocí databáze cviků a videií, složit svůj vlastní tréninkový plán. Případně mi můžeš napsat a požádat o tréninkový plán přesně tobě na míru.

MK online fitness je tvůj průvodce po životě bez pneumatiky okolo pasu, po životě bez omezení pohybu, po životě, ve kterém dokážeš zahnat negativní věci, a jsi pánem své fyzické, duševní i mentální energie. MK online fitness ti přinese spokojenost do tvého osobního i pracovního života. To vše za podmínky pestrých tréninků.

Nenech rutinu, aby zhatila tvoje sny.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů