Proč je nejlepší posilovat s vahou vlastního těla

Můj nejoblíbenější nástroj pro posilování je moje vlastní tělo. Proč?

1.    Využívání mnoha svalů najednou

Většina posilovacích strojů v posilovně izoluje určitou svalovou skupinu a posiluje jenom ty svaly, na které je daný stroj zaměřen. Posilovací stroje byly vytvořeny pro účely kulturistiky pro maximální objem svalů, pro tvoje účely jsou stroje zbytečné a při špatném použití mohou být až škodlivé. Razím jednoznačné heslo, že u tréninku se stojí nebo leží. Za den prosedím na různých místech až deset hodin, tak proč sedět ještě při cvičení.

Tím že se u cvičení postavíš, posiluješ několik svalových skupin zároveň. V běžném životě také neexistuje pohyb, který bys vykonával jediným svalem. Každý běžný pohyb je souhra několika svalů v lidském těle.

2.    Bez rizika zranění

Tím, že nebudeš zvedat nic navíc, co tvoje tělo nezná, minimalizuješ riziko zranění na naprosté minimum. Když půjdeš přes čáru a dojde ke svalovému selhání, tak ti například v kliku spadnou kolena nebo lokty, z dřepu se už nezvedneš či ke dveřím se už nepřitáhneš, ale nic se ti nestane. Když ale dojde ke svalovému selhání v posilovně s činkou, může ti pád činky ublížit, nebo zvedneš příliš velkou váhu, sval se přetíží a praskne.

Cvičení s vlastní vahou těla je nejbezpečnější způsob cvičení.

3.    Vždy k dispozici

Věř tomu nebo ne, ale své vlastní tělo máš vždy k dispozici. Nejsi limitován otevírací dobou ani místem. Můžeš cvičit, doma, venku, v kanceláři, ve fitness, kdekoliv, kde je k tomu vhodná plocha. Můžeš cvičit ráno, odpoledne, večer nebo třeba v noci. Cvičení s vlastní vahou těla je maximálně efektivní a zároveň šetří tvůj čas.

4.    Variabilita úrovně

Jeden z největších omylů, které jsem kdy slyšel, je skutečnost, že vahou vlastního těla si nemůžu regulovat obtížnost cviků. Můj online fitness program Vám nabídne zhruba 100 různých cviků, které můžeš dělat a navíc každý cvik má různé variability a nastavitelnou obtížnost. Každý cvik si můžu regulovat změnou polohy těla, například sklonem. Dvousetkilový muž bude dělat kliky téměř ve svislé poloze o zeď, nadšený sportovec zvládne dělat kliky ve vodorovné poloze na zemi. Pokud je bude chtít ještě ztížit, tak vloží pauzu na začátku, uprostřed nebo na konci cviku, případně se bude soustředit na pomalý negativní pohyb u cviku. Pak se tu bavíme o hlubokém kliku nebo planche kliku, který bez soustavného tréninku nelze zvládnout. Jeden klik, mnoho variant, mnoho úrovní.

Cvičení s vahou vlastního těla je nejefektivnější, nejbezpečnější a nejvariabilnější způsob cvičení, jaký existuje.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů