Tajemství pravidelného cvičení

Před lety jsem napsal něco mezi delší povídkou nebo kratším románem. Buď jak buď mělo to přibližně 100 stránek, a i když povídka neměla nic společného se cvičením ani zdravým životním stylem, jsem na ni pyšný. Největší radost jsem měl z toho, že jsem ji dokončil. Není totiž vůbec legrace dokončit takto dlouhodobý úkol. Vymezil jsem si cíl napsat knížku, plánem bylo napsat jednu kapitolu denně a každodenní malý cíl byl, dokopat se k tomu. Věř nebo ne, dokopat se k tomu bylo ze všeho nejtěžší. Jak jsem to tedy udělal, když jsem se musel přemlouvat, abych začal?

Čistíš si každé ráno zuby?

Sprchuješ se každý den?

Myješ si ruce vždy, když přijdeš domů?

Samozřejmě, že ano a vůbec nepřemýšlíš nad tím, zda to máš udělat. Je to prostě už návyk. Tak jako si čistím zuby, sprchuji se, a myji si ruce, tak stejným zvykem pro mě bylo psaní. Každý den ve 14:00 jsem usedl k počítači a začal psát. Kolikrát jsem nevěděl co, občas se stalo, že to, co jsem napsal, jsem potom i vyhodil, ale udělal jsem si z každodenního psaní návyk. To bylo k dokončení knížky ze všeho nejdůležitější.

Chceš udělat něco se svým tělem?

Už máš jídelníček a víš, jaké cviky chceš cvičit? Skvělé, ale je to asi jako kdybys měl nejnovější BMW a neměl řidičák. Všechny plány, tabulky, cviky, seznamy a další pomůcky ti jsou úplně na nic, pokud si neuděláš ten správný návyk.

Máš vypracovaný jídelníček, který obsahuje pět jídel denně? Tak si udělej z jídla pravidelný zvyk. Ráno vstaneš a dáš si snídani. Za 2-3 hodiny svačinu, za další 2-3 hodiny oběd za další 2-3 hodiny další svačinu a na závěr dne večeři. Ber to tak, že udělat si čas na jídlo je součástí zdravého životního stylu a ty přece chceš žít zdravě, nebo ne?

Udělat si z dodržování jídelníčku návyk je na začátku mnohem důležitější než dodržovat přesně do puntíku všechny suroviny s přesnou gramáží, které v jídelníčku jsou. Někdy třeba nemáš přesně k dispozici to, co je na jídelníčku nebo sis zapomněl jídlo doma. I přesto se najez, snaž se vymyslet variantu, která se bude co nejvíce blížit tomu, co máš v jídelníčku. Ale raději sněz něco jiného třeba v menší porci, než nejíst vůbec.

Stejné je to i se cvičením. Tak jako já psal každý den ve 14:00 na stejném počítači na stejném místě, tak i ty cvič na stejném místě (nebo dvou místech doma a venku) v přibližně stejnou dobu. Nemusí to být vždy časově ve stejnou dobu, ale například po nebo před nějakou událostí tvého dne, která má pevně dané místo. Například po návratu z práce, před večeří, ráno po probuzení apod. Získat tenhle návyk je totiž mnohem důležitější než dokonale a do puntíku dodržovat každý gram v jídelníčku.

Pro všechny, kteří už několikrát začali cvičit, ale dlouho u toho nevydrželi, jsem vytvořil kurz „Jak si ze cvičení udělat návyk.“ Kurz tě naučí příjemnou formou udělat si návyk ze cvičení, ukážu ti jak nastavit tělo, aby byl trénink efektivní, a dozvíš se také, jak často trénovat. Na závěr kurzu budeš mít příležitost získat tréninkové plány na měsíc zdarma. Více než 40 minut vzdělávání rozdělených do 8 lekcí. Najdeš tam lekce s názvem Maximální výsledky za minimum času nebo Nastav tělo, aby trénink fungoval či Trénuj bez rizikazranění. Ukázkovou lekci ke zhlédnutí najdeš zde.

Do nového roku 2021 ti přeji, ať se ti podaří udělat si ze cvičení a zdravého stravování ten správný návyk.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů