Vyhrává nejpomalejší

Aby byl tvůj trénink maximálně efektivní, nepotřebuješ hodinu času, nejmodernější fitko ani super náročné cviky. Potřebuješ jenom sebe sama, trpělivost a odhodit staré předsudky.

Téměř každý cvik, který děláš s vahou vlastního těla, je tím těžší, čím ho děláš pomaleji. Včera jsem si dal trénink na nohy. Začal jsem dřepy na jedné noze s oporou (těžká záležitost, na rychlost jsem neměl pomyšlení), pokračoval jsem extenzi kyčlí. Po první sérii s oběma nohama na podložce jsem zvolil těžší variantu, kdy jsem jednu nohu natáhnul před sebe. Pak jsem dal výpady s baťohem na zádech a výdrží ve spodní fázi 3 sekundy. Na závěr dřepy. Možná si řekneš, že dřepy jsou moc jednoduchý. Kouzlo spočívalo v tom, že celý dřep mi trval dolů pět vteřin, tam jsem se na dvě vteřiny zastavil a potom zase nahoru pět vteřin. Když k tomu přičtu, že nohy už po prvních třech cvicích byly téměř na odpis, byl tohle opravdu výživný trénink. Chodit nemůžu ještě teď. 🙂

Stačí ti čtyři cviky na jeden trénink. Já volím intervalový trénink 3x 6-12 opakování se čtyřmi cviky. Cvičení na půl hodiny a úplně stačí na komplexní výživný trénink. Začni od těch cviků, které jsou pro tebe na hranici proveditelnosti k těm nejběžnějším, kde si můžeš regulovat obtížnost. Když už máš pocit, že svaly nemůžou, hodíš tam ještě dvě opakování s jednodušší variantou, abys svaly dodělal.

Pamatuj, že nemusíš nikoho uchvacovat jenom cviky, které vypadají dobře. Nemusíš se před nikým předvádět a nikdo se na tebe nedívá. Soustřeď se na provedení a mysli jenom na daný cvik. Jedině tak dostaneš ze svého tréninku to nejlepší.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů